Valgfag på Voldsløkka skole

Skolebygget

Valgfaget velges for ett år av gangen, og man kan velge nytt valgfag hvert år, eller fortsette med det samme valgfaget i to eller tre år. Etter 10. trinn skal elevene ha standpunktkarakter i valgfag. Elever som har hatt ulike valgfag de tre årene, vil da få karakteren satt ut fra gjennomsnittet av de to eller tre valgfagene de har hatt.

Elever på 8. trinn på Voldsløkka skole vil dette skoleåret kunne velge mellom følgende valgfag:

Design og redesign: Læreplan i valgfaget design og redesign (DOR01-02) (udir.no)

Friluftsliv: Læreplan i valgfaget friluftsliv (NMF01-02) (udir.no)

Fysisk aktivitet og helse: Læreplan i valgfaget fysisk aktivitet og helse (FAH01-02) (udir.no)

Innsats for andre: Læreplan i valgfaget innsats for andre (IFA01-02) (udir.no)

Medier og kommunikasjon: Læreplan i valgfaget medier og kommunikasjon (MOI01-02) (udir.no)

Produksjon for scene: Læreplan i valgfaget produksjon for scene (SOS01-02) (udir.no) Innenfor produksjon for scene kan elevene velge mellom to retninger: dans og drama.

Programmering: Læreplan i valgfaget programmering (PRG01-02) (udir.no)

Teknologi og design: Læreplan i valfaget teknologi og design (TPR01-02) (udir.no)

Utvikling av produkter og tjenester: Læreplan i valgfaget utvikling av produkter og tjenester (PVT01-02) (udir.no)